waarom is een website zo belangrijk?

Het maakt een sterke eerste indruk

Jouw website is hét online visitekaartje, en nog veel meer dan dat. Potentiële klanten kunnen in één oogopslag zien wie je bent, wat je doet en waarin jouw bedrijf zich onderscheidt. Jouw klant beoordeelt je bedrijf in een paar seconde en in dit korte tijdsbestek wil jij natuurlijk een goede eerste indruk achterlaten. Als jouw website er onaantrekkelijk of verouderd uitziet laat dit een negatieve indruk achter bij de klant. Hierdoor mis je potentiële klanten en gaan ze verder kijken bij de concurrent, iets wat je niet wil. De bezoeker van je website wil je vasthouden. Als je de aandacht weet vast te houden komt de klant meer te weten over jouw expertise en de kernwaardes van het bedrijf. Mocht de klant dan toch gaan vergelijken tussen diverse aanbieders dan blijft jouw website top of mind.

Wat visueel is valt op

Een passende website kan snel de aandacht trekken van de potentiële klant.

De korte tijdsspanne op het internet “die wij allemaal kennen” is gemiddeld 6-8 seconde. Doordat een website veel visuele effecten bevat die aansluiten bij de doelgroep, blijft de boodschap beter hangen. Een visuele uiting wordt namelijk sneller verwerkt dan een tekstuele uitdrukking. Je hebt het vast vaker gehoord, maar het is echt zo: “Een foto zegt meer dan 1000 woorden”.

Wil jij goede foto’s voor jouw bedrijf? Bekijk onze fotografie service

Je denkt misschien, dan plaats ik op iedere pagina tien afbeeldingen, maar zo werkt het helaas niet. Teveel afbeeldingen maakt het namelijk moeilijk om de pagina te lezen. Als je succes wilt hebben met je website moet je de balans vinden tussen afbeeldingen en tekst. Voeg geen afbeeldingen toe om het toevoegen, gebruik doelbewuste elementen.

Als je bijvoorbeeld een ‘over ons’ pagina of een diensten pagina hebt, is het natuurlijk interessant om dit te visualiseren met een afbeelding of video.

Het is het “online” fundament van jouw onderneming

Jouw website is een groot deel van je branding strategie, het vertelt het verhaal van jouw bedrijf. Wij als web bouwers kunnen dit verhaal versterken door middel van kleurgebruik op de website, de keuze van het lettertype en het uitlichten van producten en diensten met de juiste urgentie. Naast het visuele onderdeel speelt ook de techniek een grote rol. Over dit laatste onderdeel zullen wij de diepte ingaan middels een blog in de nabije toekomst.

Heeft jouw onderneming een beter fundament nodig? Neem contact met ons op!

Geloofwaardigheid van je bedrijf

Er wordt steeds meer op gedeeld op het web en men wordt kritischer bij het afnemen van producten en/of diensten. Eerlijkheid en transparantie is dus extra belangrijk. Een goede website helpt bij het creëren van vertrouwen.

Het toevoegen van foto’s van het personeel en/of van het bedrijf kan daarbij helpen. Laat het gezicht achter jouw onderneming zien. Geloofwaardigheid zorgt op zijn beurt weer voor meer klanten.

Denk eens aan je potentiële klant die een grote bestelling gaat plaatsen op jouw webshop, ze geven enorm veel geld uit. Als jouw webshop veroudert en er onprofessioneel uitziet zullen ze 3 keer nadenken en wellicht zelfs de zelfde bestelling ergens anders plaatsen. Het is daarom belangrijk om vertrouwen op te bouwen bij jouw doelgroep.

Verder geldt dat hoe langer bezoekers op je website blijven hoe groter de kans is op een lead of bestelling. Zorg dus voor relevante content en een slimme inrichting om de bezoeker zo lang mogelijk vast te houden.

Klik hier als jij nog geen goedwerkende website hebt.

Onderscheiden van de concurrentie

Als je een reden nodig hebt waarom een goed ontworpen en correct functionerende website nodig is, is dit misschien wel de belangrijkste: Jouw concurrenten hebben dit ook. Als je met hen wil concurreren is het noodzakelijk dat jouw website er minimaal net zo goed of zelfs beter uit ziet dan die van je concurrent. Als jij een oude website hebt waar de kwaliteit laag ligt zullen je concurrenten je online schaakmat zetten. Wees geen dertien in een dozijn en onderscheid je van de concurrentie. Zoals ik eerder al aanhaalde, is een website de ideale manier om mensen te overtuigen dat je te vertrouwen bent. Je kan de potentiële klant overtuigen van jouw unique selling points.

Recommended Posts