- Ontwerp
- februari 8, 2021
Is de rebrand van Burger King de smaak van de toekomst?
Burger King, de wereldwijd erkende voedselketen met 19.000 restaurants wereldwijd, heeft een rebrand gekregen
Sinds eind jaren zestig gebruikt Burger King een logo met het lettertype tussen twee broodjes. In 1999 werd het ontwerp bijgewerkt, er kwam een blauwe swoosh en er werden plastic accenten toegevoegd aan het broodje; Het nieuwe ontwerp van Jones Knowles Ritchie grijpt terug naar de klassieke benadering uit 1969, Maar dan in een modern jasje.
De letters zijn vergroot waardoor de indruk wordt gewekt van een sandwich die barst van de vulling. De primaire kleuren van de keten zijn vervangen door een warme en bijna nostalgische combinatie van rood en oranje.
1994 – 1999
2021 – heden
“Naast het logo is in de rebrand macrofotografie toegepast om zo de concentratie op het eten te houden.”
De illustraties die in jaren 70-stijl zijn ontworpen kunnen gebruikt worden om creatieve verhalen te maken en te vertellen. Het custom lettertype sluit naadloos aan bij het ontwerp en is omgedoopt tot Flame Sans (afgeleid van Flame Grilled). Dit lettertype is ontworpen om de organische vorm van voedsel na te bootsen.
Doordat de wereld te maken heeft met een wereldwijde pandemie is het niet verwonderlijk dat merken ons proberen te vervoeren naar een tijd die, met het voordeel van een roze bril, eenvoudiger en gastvrijer was.
Het zal enkele jaren duren voordat de branding van Burger king wereldwijd is uitgerold.